Tips, triks og teknikk for kreativ skriving og versjonering

17. okt 08.30 - 10.30 St. Olavs Gate 27, Oslo, Norge

En selgende tekst skal fange oppmerksomheten, vekke interesse og utløse handling.

For å lykkes med det må teksten «trykke på de riktige knappene» hos leserne.

Disse knappene kan være språklige, kulturelle, historiske, politiske, økonomiske og emosjonelle særegenheter som ofte er ganske forskjellige fra land til land. Det som er elegant og morsomt i Norge, kan være teit i Finland. Det som er intelligent og spissfindig på engelsk, blir kanskje svulstig på norsk.

Markedsføringstekster som skal brukes i et annet land enn de opprinnelig er skrevet for, må derfor versjoneres – ikke oversettes.

Trond Samstad, daglig leder i Samtext AS vil i løpet av dette forlengede frokostmøtet dele med oss noen knep og konsepter vi kan bruke for å nå frem til målgruppen med den ønskede tekstforståelsen.

Meld deg på her